Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, po raz kolejny zawitał do naszej szkoły. Nasi uczniowie ponownie zmierzyli się z różnymi wyzwaniami związanymi z kodowaniem przygotowanymi przez nauczycieli.

Uczniowie klasy pierwszej pod opieką pani Beaty Myśliwiec w ramach kodowania uczyli się kodowania z użyciem karteczek i kubków. Tematem przewodnim były dary jesieni. Dzieci szybko opanowały umiejętności w kodowaniu. Pięknie pracowały w grupach tworząc dynie i jesienne drzewa. Najbardziej podobało im się rozwiązywanie sudoku, w którym dodatkowo odnaleźli liście, kasztany, dynie i żołędzie. Uczniowie odszukiwali także wyrazy poruszając się zgodnie z kodem strzałkowym. Pierwszaki znakomicie poradziły sobie z tymi zadaniami. Gratulacje.

Uczniowie i uczennice klasy 4 pod opieką pani Ireny Mikusek potrafili odkodować litery: CODE WEEK, przestrzegali zasad fair play podczas kodowania, chętnie współpracowali przy budowaniu WIEŻY oraz potrafili poprawnie odczytać kody związane z emocjami. Bawili się wspaniale przy okazji nabywając nowych umiejętności.

W klasie drugiej realizowane było kodowanie na dywanie pod opieką pani Beaty Jendzierowskiej oraz pani Dominiki Stanaszek. Na podstawie opowiadania (rymowanki) uczniowie układali kolorowe kartoniki na macie, które przedstawiały dwie ilustracje (liska i drzewo jesienne). Dzieci były podzielone na dwie grupy po 7 uczestników w każdej grupie. Działania miały na celu rozwijanie u uczniów słuchania ze zrozumieniem i skupienia uwagi oraz rozwijania umiejętności pracy w zespole.

Uczniowie klasy szóstej pod opieka pani Magdaleny Pietraszko zmierzyli się z kodowaniem w grze Scottie Go!. Kosmita Scottie potrzebował pomocy w odnalezieniu części do swojego statku kosmicznego. Aby je zdobyć uczniowie musieli zakodować trasy kosmicie, w każdym kolejnym etapie bardziej zaawansowane. W tym celu układali komendy przy pomocy klocków, a następnie skanowali je za pomocą tabletów. Dzięki temu w aplikacji programu mogli obserwować ruch Scottiego na ekranie. Uczniowie poradzili sobie z tym zadaniem bardzo dobrze. Podczas zajęć byli skupieni i zaangażowali się w proces programowania.