EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe w ciekawy i interesujący sposób. Nauka kodowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom. Zaznajamia dzieci i młodzież z podstawowymi zagadnieniami z zakresu programowania, obecnie jedną z najważniejszych i najbardziej prężnie rozwijających się dziedzin na świecie. W naszej szkole podjęto trzy działania w ramach CodeWeeku:

  • Poznaję Scratch’a Juniora z Uczymy Dzieci Programować – dla uczniów klasy 5 (mgr Irena Mikusek)
  • Jesienne kodowanie – dla uczniów klasy 3 (mgr Beata Myśliwiec)
  • Kreatywne zabawy z robotem Photon – dla uczniów klasy 8 i 7 (mgr Magdalena Pietraszko)

Klasa 3 na zajęciach w ramach europejskiego tygodnia kodowania rozwijała swoje umiejętności w kodowaniu oraz doskonaliła koncentrację i wytrwałość poprzez ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego oraz pracę w grupie. Uczniowie układali zdania, obrazki o tematyce jesiennej z wykorzystaniem mat do kodowania. Rozwiązywali działania matematyczne. Wszyscy dobrze się bawili i bardzo fascynowali matematycznymi zadaniami .

Klasa 5. Z wielu ciekawych aktywności, przygotowanych przez p. Annę Świć wychowawczyni p. Irena Mikusek zaproponowała, aby w części pierwszej klasa 5 zmierzyła się z Budowaniem Wieży z napisem Code Week i z zakodowanymi emocjami. Podczas drugiej części uczniowie poznawali kraje europejskie i przygotowali tańce zakodowane symbolami. Wszystkie aktywności były pełne zaangażowania, pozytywnego stresu oraz opierały się na współpracy. Wykorzystując szkolenie z „Poznaję Scratch Junior z Uczymy Dzieci Programować”, uczniowie klasy 5 twórczo podeszli do zadania i przygotowali go w Scratch. Towarzyszyło temu wiele emocji i dużo śmiechu.

Klasa 8 miała za zadanie ułożyć program z sekwencji bloczków tekstowych dla robota Photon, który po uruchomieniu programu miał narysować na planszy domek z dachem. Uczniowie stanęli przed problemem skąd zacząć rysunek i jak przeprowadzić trasę, gdyż robot rysował bez odrywania pisaka od powierzchni. Przeprowadzili wiele testów, korygowali błędy, aż do osiągnięcia sukcesu. Drugie zadanie było równie ekscytujące, gdyż rozegrane zostały mecze piłki nożnej drużyn robotów. Photony zostały wyposażone w wydrukowane w naszej szkolnej drukarce 3D specjalne „spychacze”, które umożliwiały popychanie piłki. Emocje sięgały zenitu.