W marcu uczniowie klas 7 i 8 wzięli udział w warsztatach na temat dezinformacji. Na początku zajęć młodzież przypomniała sobie zabawę z młodszych klas – głuchy telefon. Prowadząca zajęcia nauczycielka przekazała informację, która następnie została przekazana po cichu każdemu uczniowi po kolei. Ostatnia osoba miała na głos powtórzyć informację, którą otrzymała. Okazało się, że z pierwotnej wiadomości niewiele już zostało. Zabawa ta miała na celu pokazanie uczniom, do jakiego stopnia, wielokrotnie powtarzana informacja, może być zmieniona. Kolejnym etapem, było zadanie pytania uczniom, jak się czują, gdy dowiedzą się, że są okłamywani oraz czy są w stanie szybko zorientować się, że ktoś ich okłamuje. Uczniowie otrzymali różne informacje i mieli zadecydować, czy jest ona prawdziwa czy nie. Większość uczniów zdziwiła się, że nie jest tak łatwo rozszyfrować, czy dana informacja jest prawdziwa. Nauczycielka nakreśliła problem dezinformacji w mediach oraz podała przykłady i rodzaje manipulacji. Uczniowie zobaczyli też fragment filmu na temat deep fake’u. Zostało zadane pytanie, czemu to wszystko ma służyć. Po burzliwej dyskusji, uczniowie mieli za zadanie zastanowić się, w jaki sposób rozpoznać akt dezinformacji. Następnym działaniem, było zebranie informacji w formie mapy myśli stworzonych przez uczniów. Na podsumowanie, uczniowie obejrzeli jeszcze fragment nagrania z prelekcji pana Ł. Głombickiego w ramach TEDx pt.: „Kłamstwo w internecie. Dlaczego fake newsy działają.”. Myślę, że poruszony z młodzieżą temat jest bardzo ważny, szczególnie w dzisiejszych czasach, w których tak trudno rozpoznać, co jest prawdą, a co nie. Zwłaszcza, że młodzi ludzie, bardzo często przyjmują prawie wszystko, co znajdą w sieci, za pewnik – bezkrytycznie.