Od września uczniowie klasy 1, brali udział w programie Mega Misja. Przeszliśmy eliminacje i tak jak 150 szkół w Polsce mogliśmy przystąpić do programu. Zajęcia trwały nieprzerwanie przez cały rok, nawet w okresie nauczania zdalnego spotykaliśmy się systematycznie na Mega Misji. Celem programu było podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji uczniów tak, aby byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów. Zakres tematyczny obejmował:
1. Korzystanie z informacji.
2. Dziecko w środowisku medialnym.
3. Język mediów.
4. Prawo.
5. Kreatywne korzystanie z mediów.
6. Bezpieczeństwo w komunikacji i mediach.
7. Etyka w komunikacji i mediach.
8. Ekonomiczne aspekty działania mediów.
9. Kompetencje cyfrowe.
10. Mobilne bezpieczeństwo.
Wyzwania na każdych zajęciach oparte były na mechanizmie gry edukacyjnej. Przygody głównych bohaterów: Psotnika, Julki i Kuby pozwoliły dzieciom w przystępny sposób poznawać niejednokrotnie trudne zagadnienia. Duże znaczenie na zajęciach Mega Misji, miał aspekt społeczny, umiejętność współpracy w grupie. Pierwszaki, dla których ten rok był bardzo trudny, ze względu na nauczanie zdalne, mogły współpracować, dyskutować, głosować, dochodzić do kompromisów, uczyć się pracy w grupie. Treści, jakie poznali w czasie Mega Misji, stały się bardzo aktualne w tym roku. Dzięki współpracy, Mega Fajniaki (tak nazywała się nasza grupa) zdobywały punkty i nagrody pomocne w realizacji zajęć, w tym: sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne, i inne atrakcyjne rzeczy, które wzbogacą wyposażenie placówki. Myślę, że dzieci wiele zapamiętają z tych zajęć. Do zrealizowanych aktywności na pewno będziemy jeszcze wracać, gdyż mamy je zapisane w cyfrowej chmurze . Mega Misja okazała się wielką przygodą dla Pierwszaków.
Mgr Emilia Zuziak