Z przyjemnością informujemy, że nasza szkoła bierze udział w programie Laboratoria Przyszłości. Jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją programu jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Nasi uczniowie będą mogli uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym.
W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Laboratoria Przyszłości w klasie 3
Klasa 3 w ramach Programu „Laboratoria Przyszłości ” zrealizowała [...]
Walentynki z Photonami
Uczniowie klasy 5 wykorzystali roboty Photon w dniu Świętego [...]
Maski karnawałowe.
Uczniowie klasy 5 wykorzystali długopisy 3D i różnokolorowe filamenty, [...]
Warsztaty krawieckie w klasie 3 – Laboratoria przyszłości
W ramach akcji Laboratoria Przyszłości, uczniowie klasy trzeciej wzięli [...]
Kreatywne wykorzystanie papieru w klasach V i VI
Papier autorstwa Aneta Dybał-Kubica
Koniec akcji Laboratoriów Przyszłości: Szydełkowanie.
Uczniowie klasy 5 wykonali Kwiaty biało -czerwone, używając szydełka [...]