Każdy inny – wszyscy równi. Wsparcie Szkoły Podstawowej w Leśnej
Gmina Lipowa uzyskała dofinasowanie z Unii Europejskiej na realizację projektu pn. „Każdy inny – wszyscy równi. Wsparcie Szkoły Podstawowej w Leśnej” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Zadania i działania, które będą realizowane w projekcie w roku szkolnym 2024/2025 i 2025/2026 to:
- udzielanie kompleksowego wsparcia dla uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi (SPE) ze Szkoły Podstawowej w Leśnej zwłaszcza poprzez:
a) organizację zajęć dydaktyczno-wyrównawczych:
-
-
- „Cudowne czytanie” – łącznie dla 24 uczniów klas 1-3
- „Rozumiem, co czuję” – łącznie dla 10 uczniów klas 1-3
- „Sprawnie liczę” – zajęcia z matematyki- łącznie dla 32 uczniów klas 4-8
- „Równaj szanse” – Zajęcia z matematyki – łącznie dla 32 uczniów klas 4-8.
- „Sprawne rączki” – łącznie dla 16 uczniów klas 1-3
- „Wyrównuję swoje szanse” – j. polski – łącznie dla 16 uczniów klasy 8.
- „Spotkajmy się przy „słowie” – zajęcia logopedyczne – łącznie dla 20 uczniów
- „early birds” – j. angielski – łącznie dla 24 uczniów z klas 1-3
- Zabawy z j. polskim – łącznie dla 16 uczniów klas 4-7
b) organizacje zajęć rozwijających umiejętności uczenia się:
-
-
-
- „Myślę, rozumiem i wiem” – Gry i zabawy edukacyjne – łącznie dla 24 dla uczniów klas 1-3.
- „Z pędzlem przez świat” – łącznie dla 24 osoby dla uczniów klas 1-3.
- Kółko dziennikarskie (foto-video) – łącznie dla 16 uczniów, w pierwszym roku realizacji uczniowie z klas 6-8, w drugim roku projektu: uczniowie klas 1-5,
- Design Thinking – łącznie dla 10 uczniów
- Mindfulness – trening uważności – łącznie dla 10 uczniów
- Zajęcia „English friends” – łącznie dla 16 uczniów z klas 4-6
- konwersacje w j. angielskim – łącznie dla uczniów z klas 7-8
-
2. zakup niezbędnego wyposażenia, w tym sprzętu ICT, pomocy dydaktycznych na potrzeby realizacji w/w wsparcia;
3. organizację warsztatów dla kadry nauczycielskiej w zakresie podniesienia kompetencji w zapobieganiu dyskryminacji i przemocy motywowanej uprzedzeniami oraz w zakresie procesu integracji uczniów i radzeniu sobie z ich trudnościami.
Grupy docelowe projektu:
Projekt skierowany jest do 133 osób (76 K, 57 M) – uczniów i uczennic biorących udział w edukacji podstawowej ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi ze Szkoły Podstawowej w Leśnej.
Dodatkowo w ramach szkoleń weźmą udział 15 osób (14 K,1 M) z kadry nauczycielskiej zatrudnionej w szkole.
Cel projektu:
Celem głównym Projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych 133 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej w Leśnej, poprzez zapewnienie im odpowiednich warunków do rozwijania indywidualnego potencjału, tak by w przyszłości umożliwić im dalszy rozwój osobisty oraz możliwość pełnego uczestnictwa w życiu społecznym.
Dotyczy to także kompetencji kadry w zakresie diagnozowania i identyfikacji potencjalnych problemów rozwojowych dzieci, na tym etapie edukacji poprzez podniesienie umiejętności i nabycie dodatkowych kwalifikacji 15 nauczycieli do dnia 31.07.2026 r..
Dzięki wdrożeniu kompleksowych działań dydaktycznych i organizacyjnych wzbogacających zakres i jakość oferty edukacyjnej na rzecz wsparcia uczniów w okresie: 01.07.2024-30.06.2026.
Efekty i rezultaty projektu:
Realizacja projektu będzie miała wpływ na zwiększenie szans edukacyjnych uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi z obszaru Gminy Lipowa, przezwyciężenie zdiagnozowanych problemów i barier. Dodatkowo pozwoli na ich harmonijny rozwój, nabycie wiedzy i rozwój kluczowych kompetencji oraz umiejętności praktycznych, a w konsekwencji na zwiększenie szans na rynku pracy. Przedsięwzięcie przyczyni się również do ukształtowania właściwych postaw życiowych i włączenia w życie społeczne.
Realizacja projektu wpłynie na podniesienie kompetencji i wiedzy kadry nauczycielskiej w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy motywowanej uprzedzeniami oraz procesu integracji uczniów i radzeniu sobie z ich trudnościami.
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 435 883,75zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 414 089,56zł
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie