W piosence „Bieszczady” A. Starzec pisze: „Tu w dolinach wstaje mgłą wilgotny dzień. Szczyty ogniem płoną , stoki kryje cień. Mokre rosą trawy wypatrują dnia, ciepła , które pierwszy promień słońca da.” Tego ciepła też wypatrywali uczniowie klasy 8a i 8b wraz ze swoimi opiekunami: P. Magdaleną Pietraszko, P. Moniką Pietraszko- Warchałowską oraz P. Ireną Mikusek.  W dniach 03.10-05.10.2018r.
W pierwszym dniu wycieczki w Bieszczady zatrzymaliśmy się w Sanoku, w Parku Etnograficznym, gdzie zapoznaliśmy się z warunkami życia Pogórzan, Dolinian, Łemków i Bojków. Potem relaksując się na statku, słuchaliśmy historii powstania Jeziora Solińskiego oraz podziwialiśmy piękne widoki. Spacer po Zaporze w promieniach słońca jeszcze pozwolił nam nacieszyć się bieszczadzkimi stokami. Dom wczasowy „Halicz” w Solinie był idealną bazą.
„Mgłą wilgotny dzień” drugi nie zraził nas i wraz z przewodnikiem – panem Antonim wyruszyliśmy na autokarowe zwiedzanie 150-kilometrowej Pętli Bieszczadzkiej. Z Brzegów Górnych powędrowaliśmy na Połoninę Wetlińską. Zatrzymaliśmy się na chwilę w Schronisku „Chatka Puchatka” (1232 m n.p.m.), która była prawdziwa chatką, gdyż była zbyt mała dla całej naszej grupy. W dobrych humorach wracaliśmy na nocleg.
Trzeci dzień to zwiedzanie wnętrza elektrowni Myczkowce-Solina i ruin Klasztoru Karmelitów Bosych. Podczas wycieczki w Bieszczady mogliśmy podziwiać piękną przyrodę, spędzić miło razem czas oraz nabrać sił na trudne miesiące.
Jeszcze tam kiedyś wrócimy!